Varmista asiakaspalvelun laatu myös haastavien aikojen keskellä

Poikkeusoloissa asiakkaiden palvelukokemuksen laatu lisää merkitystään. Eri digikanavien liikenne on kasvanut. Monet asiakkaat ovat alkaneet tehdä ostokset täysin verkossa. Ruokatarvikkeet tilataan kotiovelle ja monet muut paketit toimitetaan postin automaatteihin. Onneksi perinteistäkin palvelua tarjotaan edelleen. Kysymyksiä silti herää tilauksiin liittyen ja niitä esitetään niin verkkokaupan asiakaspalveluun, kuin myös kivijalkamyymälöihin. Tiedusteluajankohdat ovat monesti työpäivän jälkeen tai vapaapäivinä. Miten ne… Read more »

Arvokas asiakaspalvelu – arvoisensa investointi

Asiakaspalveluun panostetaan nyt enemmän kuin koskaan. Halutaan tarjota parempaa, laadukkaampaa ja osaavampaa palvelua moninaisiin asiakkaiden tarpeisiin. Vaihtoehtoja löytyy; itsepalvelua, puhelinpalvelua, sähköpostipalvelua ja verkkolomakkeiden kautta tarjottavia palveluja – lisäksi chat, koska se on diginatiivien ylivoimainen kontakti- ja ostoskanava. Asiakaspalvelun kehittämisen neljä keskeisintä kysymystä: Mikä on yrityksesi asiakaspalvelun päätarkoitus? Onko tarkoituksena lisätä resursseja vai pyrkiä vähentää niitä?… Read more »

Rauhallista Joulua

Toivotamme asiakkaillemme, sivuillamme vierailijoille ja kaikille yhteistyökumppaneillemme Hyvää ja Rauhallista Joulua sekä Onnellista Uutta Vuotta 2022! God Jul och Gott Nytt År 2022! We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year 2022! Asiakaspalvelunumeromme +358 9 42427401 – luonnollisesti NTC-palvelun tukemana – vastaa juhlapyhien ja välipäivien aikaan normaalisti. NTC-tiimi, Nordic Telecom Oy

Asiakaspalvelu noussut etäkaupan keskeiseksi kilpailutekijäksi

Digitalisaatio on muuttanut kuluttajien tarpeita. Pandemia on tuonut isoja muutoksia ihmisten elämään ja sitä kautta myös yleistyviin kaupankäyntitapoihin. Verkkokauppa on ottanut valtavan kehitysloikan. Tuotteiden lisäksi sieltä ostetaan myös palvelut. Moni asia muuttuu pysyvästi ja siksi kaikkien yritysten on mukauduttava, sopeuduttava ja oltava nopeita. Etätyöhön siirtyminen, etäteknologiat ja etätuki osoittavat, kuinka nopeasti asioita voidaan tehdä totutusta… Read more »

Parasta, paikallista ja henkilökohtaista palvelua

Ilari Vitikainen, NTC Monissa yrityksissä palvelua tarjotaan yhä useammissa kanavissa ja asiakasyhteydenottoja tulee laidasta laitaan. Asiakkaan yhteydenotot on pyrittävä hoitamaan ketterästi ja palvelukokemusta unohtamatta. Monen ison yritysten ratkaisu on keskitetty Call- tai Contact Center, joka voi olla ulkoistettu tai oman tiimin hoitama. Keskitetyn asiakaspalvelun tuki on usein korvaamatonta, mutta kuluttajan kokemus hyvästä paikallisesta asiakaspalvelusta saattaa… Read more »

Ratkaisuja pulmatilanteisiin

Jos minulla on ongelma, yritän löytää tahon, joka pystyy ratkaisemaan sen. Mitä tuumaan, jos jonotusajaksi arvioidaan 25 minuuttia? Lakkaanko yrittämästä, vaihdanko kohdetta vai luotanko siihen, että muistan soittaa uudelleen? Olisihan se kiva, jos minulle soitettaisiin vastavuoroisesti takaisin, sillä minulla sattuu olemaan asiaa. Kun hoidan tärkeitä tai kiireisiä asioita, tartun yleensä puhelimeen. Uskomus siitä, että sähköpostiin… Read more »

Black Friday liikuttaa asiakkaita

Käynnissä oleva Black Friday -kampanjointi luo odotettua vilskettä. Vipinää syntyy kivijalan lisäksi myös verkkokauppaan – 24/7. Verkkokaupan asiakas saattaa tarvita ostoksiinsa tukea – mutta pysyykö asiakaspalvelu ketteränä lisääntyvien yhteydenottojen pyörityksessä? Miten hoidat kasvavat asiakasmäärät? Entä miten palvelu hoituu aukioloaikojen ulkopuolella tai viikonloppuisin? Jokainen hoitamaton yhteydenotto on yritykselle kallis. Hinta koostuu paitsi potentiaalisesti menetetystä kaupasta, myös… Read more »

Missatun puhelun hintalappu

Meillä on eräs raskaan kaluston asiakas, jonka varaosien keskimääräinen hinta on 2.500 euroa. Jos tällaisen kaluston ajoneuvo pysähtyy yllättäen tien syrjään, syntyy hetkessä hätä. Apua täytyy löytää nopeasti ja parhaalta asiantuntijalta. Yhtään puhelua ei voi menettää päällekkäisyyksien vuoksi; asiakaspalvelun tai varaosamyynnin palvelumalli ei synny sattumalta, vaan älykkäisiin työkaluihin on panostettu ja niitä käytetään oikein. Tehdään… Read more »

Loma-ajan poikkeustiedotteet

Talvi lähestyy, renkaat on vaihdettu ja odotettu lomakausi häämöttää aivan tuossa tuokiossa. Tämä on meilläkin mielessä, kun valmistaudumme palvelemaan asiakkaitamme erilaisten poikkeustiedotteiden osalta. Näitähän ovat mm. muutokset ääni- ja tekstiviestien sisällössä. Tulossa on monta omille asiakkaillenne tärkeää ajanjaksoa, kuten Black Friday kampanjaviikot, Itsenäisyyspäivän pitkä viikonloppu sekä joululoma, unohtamatta vuoden vaihteeseen ja loppiaiseen liittyviä erilaisia asiakastarpeita.… Read more »

Pimenevä syksy saa asiakkaat liikkeelle

Ihmiset viihtyvät pimenevinä syysiltoina entistä enemmän kotosalla ja siellä halutaan myös viihtyä. Poikkeusajat ovat myös saaneet ihmiset panostamaan vapaa-aikaan ja harrastuksiin entistä enemmän. Oman elämän luksusta ostetaan nyt ennätystahtia.  Lähestyvä Black Week ja Joulusesonki saavat asiakkaat liikkeelle ja ostoksille. Kiireinen työ ja arkiset askareet aikaansaavat sen, että yhä useampi shoppailee verkkokaupassa ja ottaa yhteyttä myymälöihin myös… Read more »