Renkaidenvaihtopisteiden puheluiden ruuhkautumiseen saadaan helposti ylimääräinen apukäsi. Autoilijan ei tarvitse käyttää kallisarvoista aikaansa jonottaakseen linjoilla. Hänelle voidaan tarjota takaisinsoitto, jolloin renkaita myyvä liike soittaa hänelle mahdollisimman pian.
Asiakaspalvelu rauhoittuu ja potentiaalisia asiakkaita ei menetetä, kun asiakas luottaa annettuun lupaukseen. Portaali tallentaa vastaamattomat puhelut systemaattisesti soittojärjestyksessä, joten puhelua odottavaa asiakasta voidaan palvella pahimman tilanteen hellittäessä.
Nordic Telecomin ratkaisuun luottavat Suomen suurimmat rengasketjut, joihin kuuluvat mm. Vianor, Firststop, Autoasi, Autonomi, Bosch Car Service ja Fixus. Lisäksi kymmenet itsenäiset autokorjaamot käyttävät NTC:n ratkaisua sesonkivaihtelunsa tasoittamiseen. Kyseessä on suomalainen palveluinnovaatio, joka nostaa asiakaspalvelun aivan uudelle tasolle.